עיצוב גרפי

עיצוב גרפי

 

עיצוב גרפי עוסק בנראות האתר, העמוד, דף הנחיתה – המוצר האינטרנטי, תוך שימוש בצבעים, תמונות, גופנים ופונטים, על מנת להעביר את המסרים המתאימים. מכיוון שמרבית השיווק והפרסום של עסקים כיום נעשה ברשת האינטרנט, לעיצוב הגרפי יש מקום מכריע במידת ההצלחה של העברת המסרים.

 

בעבר, כאשר מרבית המדיה הייתה מודפסת (עיתונים, מגזינים, שלטי חוצות, ואפילו אלבומים וספרים) העיצוב התייחס לקמפיינים במדיה המודפסת, אך כיום נדרש מעצב גרפי לעבוד עם תוכנות מקצועיות הרבה יותר.

 

מה ההבדל בין עיצוב גרפי לאומנות?

אומנות היא תחום רחב מאוד בה האומן מבטא את היצירה, בעוד שבעיצוב גרפי, תפקיד המעצב הוא להעביר את המסר בצורה החזותית הטובה ביותר. בעיצוב הגרפי יש להגיע למצב בו המסר של הלקוח עובר לקהל היעד בצורה המיטבית ביותר.

 

המיתוג של החברה

מעצב גרפי חייב להישאר נאמן לערכים המיתוגיים של החברה, ולא רק למסרים המתבקשים מאליהם, או לצבעים שנראים המתאימים ביותר. לכל עסק יש את המיתוג שלו, והכוונה היא לא רק ללוגו ולסלוגן הראשי. המיתוג מתייחס למספר ערכים לא רבים, על מנת לא להעמיס, אשר הם אבני היסוד של העסק מבחינה מקצועית.

 

לדוגמא, אחד מהערכים המיתוגיים של חברת קוקה קולה, מתייחס לכך ש"העולם שייך לצעירים", כלומר רוב הסיכויים שהפרסומות של קוקה קולה לא יראו לנו אנשים מבוגרים שותים קולה, נכון? בנוסף, יש צבעים של צעירים, פונטים של צעירים, והתפקיד של המעצב הגרפי (או מחלקת העיצוב במקרה הזה), של חברת קוקה קולה, הוא לשדר באופן בלתי אמצעי, בעיצוב הכללי, את המסרים הללו.

 

חשיבות העיצוב הגרפי

בבואנו להקים אתר או כל מוצר דיגיטאלי אחר, העיצוב חייב להילקח בחשבון כבר בשלב הראשון, לצד התוכן. ברוב המקרים, נשתמש בצבעים של לוגו החברה על מנת לעצב ולקשט את המוצר, וכדאי להיעזר בשלושה צבעים גג, אחרת זה נהיה עמוס מדי מול העיניים.

האלמנט הנוסף שעומד לנגד עינינו כאשר אנו עוסקים בעיצוב הוא האם מדובר בעיצוב פשוט, סולידי ומשתלב, או שמא מדובר בעיצוב בולט, "צועק" וכזה שאי אפשר להתעלם ממנו? אלו שאלות שחשוב לענות עליהן בשלב הראשון של בניית מוצר אינטרנטי.

הדרך לטופ מתחילה כאן ! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.