קידום ופרסום אתרים בגוגל ובפייסבוק
קידום ופרסום אתרים בגוגל ובפייסבוק
אם גם אתם מרגישים שאתם הולכים לאיבוד כשמתחילים לדבר איתכם על קידום ממומן בגוגל העמוד הבא יעשה לכם סדר. ישנן כמה אפשרויות לבצע קידום אתרים בגוגל ובפייסבוק, נסביר אודות קידום אורגני בגוגל, קידום אורגני בפייסבוק, ואודות קידום ממומן בגוגל וקידום ממומן בפייסבוק. בואו נצא לדרך!
מה זה קידום אורגני בגוגל?
קידום ופרסום אתרים בגוגל ובפייסבוק יכול להתבצע באמצעות קידום אורגני. הכוונה ב"אורגני" היא קידום ללא תשלום ישיר לגוגל עבור הקידום והפרסום. קידום אורגני מתבצע באמצעות שלושה תחומים עיקריים:
- אופטימיזציה של האתר – שיפור ניראות האתר, מידת האינטואיטיביות שלו, ופרמטרים נוספים, על מנת שזמן השהות של הגולשים באתר יהיה ארוך.
- כתיבת תוכן לקידום אורגני של האתר – באמצעות שימוש במילות המפתח הנכונות (לאחר מחקר מתאים), ניתן לכתוב תוכן איכותי ובעל ערך מוסף לגולש, ולקדם את האתר מעלה במנוע החיפוש.
- בניית קישורים חזקים – רשת קישורים של האתר שלכם באתרים אחרים, בעצם מעידה על טובו של האתר, של השירות, ומחזקת את המיקום שלו בגוגל.
כלומר, על מנת לבצע קידום אורגני של האתר שלכם, עליכם לבצע מיקסום של שלושת התחומים הללו, במידה שתריץ את האתר למעלה.
קידום אורגני בפייסבוק
בפייסבוק הקידום הממומן עובד חזק יותר, אבל גם הקידום האורגני. כיצד בא לידי ביטוי הקידום האורגני בפייסבוק? באמצעות פרסום בקבוצות רלוונטיות, פרסום בעמוד העסקי שלכם, וכל פרסום שלא מושקע בו כסף ישירות לפייסבוק.
מה זה קידום ממומן?
קידום ממומן בגוגל, מתייחס גם לתחום הענק והמשמעותי של קידום ממומן. קידום ממומן פירושו תשלום לגוגל או לפייסבוק, תמורת פרסום האתר שלכם. בואו נבדוק איך זה עובד בגוגל ואיך זה עובד בפייסבוק.
קידום ממומן בגוגל
כשאתם מקישים ביטוי לחיפוש בגוגל, שמתם לב שהתוצאות הראשונות מסומנות במילה AD? פירושו של דבר שמדובר בפרסומת, ומישהו משלם לגוגל כדי שהפרסומת הזו תופיע במקומות הראשונים לפרק זמן מסוים. קוראים לה "קמפיין" וגובה התשלום משתנה בהתאם למידת התחרות שיש בין ביטויים מסוימים, מידת הזמן שתרצו שהמודעה תופיע, ופרמטרים נוספים.
קידום ממומן בפייסבוק
קידום ממומן בפייסבוק גם כן נקרא "קמפיין", וניתן ליצור קמפיין של פוסט מסוים, אותו מפרסמים לקהל היעד המתאים. לפעמים אתם רואים פוסטים בפייסבוק שכתוב עליהם "ממומן", נכון? אלו פוסטים פרסומיים, שהמפרסמים משלמים עליהם לפייסבוק.
בשני המקרים, גם בגוגל וגם בפייסבוק, התשלום הוא פר קליק. כלומר, אם הקלקתם על מודעה מסוימת בגוגל או בפייסבוק, ישנה הגדרה מראש כמה עולה קליק כזה למפרסם. מכיוון שהפייסבוק היא רשת חברתית ויש שם המון מידע על האנשים שמחזיקים חשבונות, אפשר לפלח מראש מה קהלי היעד הרלוונטיים (למשל עבור אופני הרים, קהל היעד הרלוונטי יהיה גברים בני 30 פלוס עד 40 פלוס, משתכרים מעל הממוצע, עם משיכה לעולם הספורט והכושר, לדוגמא) ולפרסם כך שהפרסום יופיע בפיד של קהל היעד הרלוונטי.
קידום ממומן בפייסבוק בהחלט יכול להביא תוצאות טובות, אך חשוב לקחת בחשבון שתקציב הפרסום והשיווק שמשולם לפייסבוק במקרה הזה, גם כן גובה נתח לא קטן.
קידום ופרסום אתרים בגוגל ובפייסבוק
אם אתם רוצים לבצע קידום ברשתות חברתיות, אנו ממליצים לכם לפנות אלינו, על מנת שקודם כל נוכל לבצע בדיקה ראשונית לגבי מידת התחרותיות של העסק או המוצר, עד כמה הוא פופולארי, היכן ממוקם היום במנוע החיפוש, ומידע נוסף שיעזור לנו לבנות תוכנית מקצועית לקידום העסק שלך במקצועיות ובהצלחה!