חייגו בקליק

שיווק דיגיטלי

שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

שיווק דיגיטלי

ישנם אין ספור כלים שיטות שונות וטקטיקות המכונות שיווק דיגטלי בין אם מדובר על שיווק בגוגל פייסבוק או אינסטגרם המושג שיווק בדיגיטל הינו רחב מאוד וכיום ישנן לא מעט אפשרויות על מנת לשווק את העסק שלנו

נתחיל בהגדרה בסיסית של כמה מהמושגים החשובים ביותר

נכס דיגטלי 

כשמו כן הוא נכס אשר מייצר עבורנו הכנסה כלשהי נכס דיגטלי בדרך כלל יכול להיות אתר אינטרנט אשר מקודם בגוגל ומייצר פניות מלקוחות על בסיס קבוע בעקבות כך שרבות מהשאלות אשר הגולשים מקלידים בגוגל התשובות המתאימות ביותר יהיו האתר שלנו כאמור הנכס הדיגיטלי לכן מירב תנועת הגולשים תהיה אלינו לאתר

כדאי מאוד לדייק ולמקד את הנכס הדיגיטלי שלנו על מנת למקסם את התוצאות בעזרת פילוח נכון

נוכל למפות את קהל היעד המתאים ביותר עבור הנכס על מנת להגיע לפילוח מדוייק ביותר ניתן להשתמש בפרמטרים קבועים וידועים מראש לפילוח קהלי יעד 

מין

טווח גילאים

מיקום גיאוגרפי

סגנון חיים

תחומי עניין

היסטוריית פעילות

ועוד

פייסבוק גוגל וחברות ענק נוספות אסופות מידע עלינו המשתמשים באופן קבוע על מנת להציג לנו את הפרסום הרלוונטי ביותר עבורנו המשתמשים ישנם אפשרויות רבות על מנת לשווק את העסק שלנו בפלטפורמות השונות כגון אתר אינטרנט   דף נחיתה דף עסקי בפייסבוק  קבות פייסבוק  דף עסקי באינסטגרם דיוור בדואר אלקטרוני בלוג  פרופיל בלינקדאין כמובן שהאופציות הינן רבות ומגוונות אך השאלה החשובה ביותר היא מהו האפיק הטוב ביותר עבור שיווק העסק שלנו בדיגיטל

התשובה לכך היא אינה חד משמעית ומשתנה בהתאם מעסק לעסק ובסוג השירות חשוב לזכור כי שיווק דיגיטלי הינו תהליך של למידה ויש לבצע ניסיונות רבים ומדידות מתאימות בשביל לקבל החלטה מושכלת מהו האפיק השיווקי הטוב ביותר עבורי או עבור העסק שלי

כאשר המטרה הסופית כמובן היא כמות של פניות רלוונטיות מלקוחות המחפשים את המוצר או השירות אותו אנו משווקים

חשוב לזכור כי התוצאות אשר יתקבלו בתחילת התהליך אינן זהות לתוצאות שיתקבלו לאחר מספר חודשים של ניסוי וטעייה ככל שנמקד את הקמפיינים ונשפר אותם התוצאות ימשיכו וישתפרו בהתאם זהו תהליך למידה שלא ניתן להמנע ממנו אך סוכנות לשיווק דיגיטלי תדע לקחת את הניסיון הרבה שנצבר לאורך השנים עם לקוחות מתחומים שונים ולקצר את הדרך בצורה משמעותית כך שלא נזדקק למספר רב של ניסיונות על מנת לדעת מהי הפלטפורמה הטובה ביותר

ההתמדה הינה מפתח עיקרי בלא מעט מתחומי החיים אך בתחום הפרסום ההתמדה הינה גורם קריטי ביותר להצלחה  חשוב לזכור כי חברות רבות מנצלות אחוז משמעותי מההכנסות על מנת לפרסם את עצמן גם כאשר החברה מוכרת לכולם ואין ממש צורך בפרסום חשוב לזכור כי זהו הכלי העיקרי להצלחת העסק שיווק ופרסום מקצועי יכול להיות ההבדל בין עסק מצליח לבין עסק שנאבק על חייו  חשוב לזכור כי פרסום צריך להיות מחושב בנפרד מהוצאות העסק מכיוון שהוצאה זו תרומת בצורה משמעותית להכנסות העתידיות של העסק לכן צריך להתייחס לכך ברצינות מרובה ולא לפרסם רק כאשר ישנם רזרבות או רווחים בעסק

חשוב לזכור בנוסף כי חשיפות רבות ככל הניתן יתנו ללקוח הפוטנציאלי שלנו את הביטחון המתבקש על מנת ליצור עמנו קשר ולרכוש את המוצר שלנו

לקוח ממוצע נחשף לכמות גדולה של פרסום בכל יום לכן כדאי שרמת הפרסום שלנו תהיה בהתאם

לא נוכל לייצר פרסום חובבני ולצפות לתגובה רצינית מהלקוחות שלנו רמת עיצוב הינה גורם משמעותי לאיך שהלקוח יתפוס את המותג שלנו לכן זהו חלק בלתי נפרד מתהליך השיווק הדיגיטלי

חשוב לזכור כי דיברנו עד כה על שלב א של אסטרטגיית השיווק

לאחר שהתקבלו פניות באפיקי השיווק שלנו נצטרך לטפל באותן פניות וכאן נכנס תפקידו של איש מכירות מקצועי ומיומן על מנת להמיר את  הפניות לרכישות איש המכירות שלנו הינו גורם מכריע בשלב זה מכיוון שאיש מכירות שאינו מקצועי בסגירת לקוחות וביטול התנגדיות יוריד לטימיון את כל מערכך השיווק ואת כל ההשקעה הכספית אשר ביצענו על מנת לייצר פניות לעסק חשוב לייחס לחלק הזה את מיטב תשומת הלב שכן לא מעט עסקים נופים בישורת האחרונה אף על פי שעל פניו ביצעו כל מה שנדרש לשווק את העסק חוץ מהשלב הופי של איש מכירות מקצועי בין אם זה בעל העסק בעצמו או איש מקצוע ישנה חשיבות רבה לשלב הזה

בשלב הבא נדבר באופן פרטני לגבי השיטות השונות לשיווק הדיגיטלי

שיווק דיגיטלי בגוגל

ישנם 2 אפשרויות עיקריות לפרסום בגוגל האחת קידום אורגני והשנייה הינה קידום ממומן

נדבר בהרחבה על שני השיטות השונות ונסביר כאן מה ההבדל בינהן וכיצב לבחור את השיטה הטובה ביותר לשיווק העסק

על מנת לייצר תנועה אל האתר שלנו נצטרך להתברג במיקום גבוהה על מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלנו בין אם בקידום ממומן אשר מתבצע דרך מערכת הפרסום של גוגל בה נשלם על כל קליק שהלקוח הקיש על מנת להגיע לאתר שלנו בשיטה זו התוצאות המתקבלות הינן מהירות ביותר בניגוד לקידום אורגני שם נדרשת עבודה רבה על מנת להתברג במילות מפתח תחרותיות ביותר אז אני מניח שתשאלו את עצמכם למה להשקיע כל כך הרבה זמן ומאמץ על מנת להתקדם באופן אורגני ובכן ההסבר לכך הינו שכאשר את מקודם באופן אורגני הוא יכול לייצר כמות גדולה של פניות ללא עלות נוספת כלומר העסק שלנו יכול לקבל מאות פניות בחודש ללא כל עלות נוספת שזהו בעצם חלומו הרטוב של כל בעל עסק  קידום אורגני הינו תהליך לא קצר שבמהלכו נבצע הזה של תכנים חדשים לאתר על בסיס חודשי במקביל נעבוד לשיפור זמני טעינת האתר בעזרת כיווץ תמונות ושיפורים טכניים בקוד האתר בניית קישורים פנמיים וחיצוניים לאתר על מנת שגוגל ידרג את האתר שלנו כבעל סמכות וכך נוכל לייצר תנועת גולשים לאתר קידום בגוגל יכול להיות יעיל ביותר בכל הנושא של מתן שירותים כגון חשמלאי אינסטלטור מנעולן מכיוון שלקוחות אשר מחפשים את השירות בגוגל בדרך כלל מעוניינים בפתרון מיידי לבעיה לכן הפרסום בגוגל בתחום השירותים יכול להיות האפיק המושלם עבור נותני שירותים כמו כן גם מוצרים ניתן למכור דרך הפלטפורמה היחסית חדשה הנקראת גוגל שופינג במתוכנת תשלום פר קליק 

שיווק דיגטלי דרך פרסום בפיסבוק

בחלק זה נתמקד בשיווק דיגטלי ברשתות החברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם

הרשתות החברתיות הינן כלי משמעותי בארסנל הכלים העומדים לפני בעל עסק במטרה לשווק את השירותים או המוצרים לקהל הלקוחות חשוב לזכור שגם פה יש אפשרות של קידום ממומן וקידום אורגני ובהתאם קידום ממומן יביא לתוצאות מהירות יותר מכיוון שהחשיפה של דפים עסקיים בממומן הינה הרבה יותר גדולה לעומת קידום אורגני שהינו תהליך של בניית הקהל הנכון מהלך שיכול לקחת זמן אבל בסופו של יום להשתלם  הרשתות החברתיות באופי טבען הינן יותר ויזיאוליות לכן רמת העיצוב הגרפי של הפרסומות הינה קירטית ביותר להצלחת הפרסום כאן הלקוחות מבלים בכדי להעביר את הזמן הפנוי שלא כמו בגוגל בו הם מחפשים תשובה לבעיה לכן חשוב לשים לב לההבדל בין הפלטפורמות השונות ברשתות החברתיות ישנם אפשרויות פילוח מדוייקות ביותר וניתן להגיע בצורה מדוייקת ביותר ובלתי מתפרשת לקהל היעד המדוייק ביותר עבורנו אך יחד אם זאת חשוב לזכור כי ישנם לא מעט אפשרויות פרסום בפלטפורמות הנל וחשוב לדייק מה המטרה הסופית של הקמפיין מעט מהאפשרויות פרסום העומדות בפיננו כבעלי עסקים היא  למשל 

קמפיין לידים- לקוחות המשאירים פרטים

קמפיין רימרטניג – הצגה חוזרת של מודעות ללקוחות שביקרו באתר

קמפיין הודעות- לקוחות פונים בהודעת מסנגר לעסק בנוגע לפרטים נוספים

קמפיין לייקים- בניית קהל יעד

קמפיין מודעות- הגדת החשיפה למותג שלנו

קמפיין רכישות – מעבר ישיר לריכשת מוצר או שירות

כמובן שציינו כאן רק באופן חלקי את האפשרויות לפרסום אבל אלו הם האפשרויות העיקריות מהן נוכל לייצר תוצאות בשיווק העסק

לסיכום

נאמר כאן לא מעט בנוגע לשיווק דיגיטלי וכללי המשחק משתנים באופן תדיר האופציות הולכות ומשתנות חשוב שתמצאו משווק דיגטלי שידע לעבור בצורה חלקה בין הפלטפורמות השונות ויתן לעסק שלכם את השיווק הדיגיטלי המקצועי ביותר זה יכול להיות ההבדל הדק בין עסק מצליח לבין עסק מדשדש מאחור   אורגניק שיווק בדיגיטל

הדרך לטופ מתחילה כאן ! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד בנושא