הוספת ערך בויקיפדיה

 

הוספת ערך בויקיפדיה

 

הוספת ערך בויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית המובילה באינטרנט, האנציקלופדיה המקוונת הידועה, הוא בהחלט מהלך מצוין שאנשים רבים רוצים לבצע. איך מבצעים הוספת ערך בויקיפדיה? הנה כל ההנחיות.

 

פותחים יוזר בויקיפדיה – מזינים פרטים וכתובת מייל פעילה בה תוכלו להיות זמינים.

 

בדיקת הערך – השלב השני עוסק בבדיקת הערך שאתם מבקשים להעלות, והאם הוא עובר את רף החשיבות. רף החשיבות מורכב מפרמטרים כגון חשיבותו של נושא הערך, האם מדובר בנושא או באישיות שחשוב לציבור לקבל מידע לגביהם, האם ניתן להוכיח כי כל מה שכתוב בערך הוא אכן מהימן, והאם יש סיקורים נוספים ברשת שמדברים על הנושא או על האישיות. רק לאחר שכל הפרמטרים האלו עוברים בהצלחה, אפשר לעבור את רף החשיבות ולפרסם את הערך.

 

במידה ואינכם בטוחים לגבי הנושא או האישיות ורף החשיבות, אפשר להתייעץ עם מומחים ובעלי ניסיון בכתיבת ערכים בויקיפדיה.

 

כתיבת הערך – כדאי לקרוא מדריכים של כתיבת ערכים, לפני שכותבים בפועל, על מנת לכתוב ערך שמתאים לסגנון הכתיבה בויקיפדיה. יש מבנים מקובלים ואופי מקובל, חשוב לקחת אותם בחשבון. מומלץ להעשיר במקורות נוספים את הערך שאתם מבקשים להעלות, ולכתוב עובדות מדויקות. מדובר באנציקלופדיה, לא באתר שיווקי, ולכן ויקיפדיה נוקטת בגישה לא שיווקית. ערכים הכתובים בגישה שיווקית, סביר להניח ייערכו או יימחקו.

 

העלאת הערך – יש להיעזר במדריכים של ויקיפדיה, על מנת להעלות את הערך בהתאם לכללים. יש תבניות רבות בויקיפדיה, ולכל תחום ונושא יש תבנית מתאימה, גם עבור הנראות וגם עבור התוכן.

הוספת קישורים והפניות למידע נוסף בהחלט יעלו את האמינות של הערך ויספקו מידע נוסף לגולשים שנכנסו לאותו העמוד. מומלץ להעלות את הערך לאתר בעזרת אשף הערכים, שמייצר את התבנית הבסיסית של הערך, ומסייע מאוד.

 

מבחינה טכנית, נכנסים דרך היוזר לויקיפדיה, ובאמצעות אשף הערכם (מתחת ללוגו ויקיפדיה), אפשר להעלות את הערך, תוך מעקב אחר השלבים באשף. אפשר לראות את הערך בתצוגה מקדימה, ולשמור אותו על מנת שיעלה לאוויר.

 

 

לאחר שהעברתם את הערך למרחב הערכים, כפי שתתבקשו, מומלץ לעקוב בימים הבאים ולבדוק אם יש שאלות או בקשת עריכה מויקיפדיה.

יש לכם שאלה או בקשה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *