כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית

 

כתיבה שיווקית היא כתיבה אשר תפקידה להעביר מסרים שיווקיים, ולהניע את הגולש לפעולה. על מנת להסביר זאת כראוי, אפשר לתת דוגמא להמחשה.

כתיבה אינפורמטיבית רגילה, ללא הפנייה שיווקית, וללא התייחסות לרובד השיווקי, כותבת מידע אינפורמטיבי בלבד על העסק, וזה בהחלט חשוב, אך איך זה ייראה אם בסוף הדברים או גם באמצע, תהיה שורה כגון:

רוצה לשמוע פרטים נוספים על מבצעי הקיץ שלנו?

 

מיתוג העסק

עיקר התפקיד של כתיבה שיווקית הוא לבטא את הערכים המיתוגיים של העסק, בכתוב. זה יכול להיות בתוך הטקסט, גם בטקסט אינפורמטיבי, זה יכול להיות בבאנר במעלה העמוד, או באמצעות הפנייה שיווקית בסוף הדברים.

 

הערכים המיתוגיים של העסק הם היסודות עליהם מבוסס העסק בכל הנוגע למיתוג, כתיבה שיווקית מציגה אותם לגולש באופן מתמיד ועקבי, על מנת שבסופו של דבר, הערכים האלו יזוהו עם המוצר, ועם החברה שמאחורי המוצר.

 

אם למשל אתם אנשי מקצוע עם ניסיון של 10 שנים בתחום, זהו ערך מיתוגי יקר מאין כמוהו, ותרצו לשלב את המידע החשוב הזה בתוכן שלכם.

דוגמא נוספת, אם הנושא של שירות לקוחות ויחס אנושי הוא ערך שהולך מלפניכם, וצברתם לעצמכם שם של נותני שירותים שנעים לשוחח איתם, לתקשר איתם, וכולם כל הזמן מפרגנים לכם על זה, בהחלט כדאי שעוד אנשים יידעו, נכון?

 

ערך מוסף לגולש

בכתיבה שיווקית חשוב שיהיה ברור לגולש מה אתם מציעים שאחרים לא, למה כדאי לקבל את השירות מכם, כיצד אתם נבדלים מהשאר, ומה מייחד אתכם, מה שמחזיר אותנו לנושא המיתוג, שהוא תמיד ראשון במעלה, בכל הנוגע לשיווק.

 

כתיבה מקצועית

כתיבה שיווקית היא כתיבה מקצועית מכל הבחינות. היא נותנת ערך אינפורמטיבי כמובן, אך מעבר לזאת, הכתיבה מחולקת לפסקאות קצרות (3-4 שורות), תתי כותרות, פתיח אטרקטיבי וסיכום הולם. אנו חיים בעידן מהיר, בו כמות השניות שגולש מבלה בכל אתר הולכת ויורדת עם השנים. לכן חשוב לנו לספק מידע בדרך שלגולש יהיה הכי קל לדלות את המידע הזה. ניתן לעשות זאת בעיקר כאשר יש פתיח שנותן לנו תקציר, ותתי כותרות שמסייעות להבין במה הדברים אמורים.

הדרך לטופ מתחילה כאן ! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.